недеља, 16. април 2017.

Zaskovački vodopadi

Zaskovački vodopadi se nalaze u ataru sela Zaskovci, koje administrativno pripada  opštini Pirot. Selo Zaskovci je od Pirota udaljeno oko 31 km, a od Knjaževca oko 67 km. Do njega se stiže putem Temska-Topli do.

raskršće Zaskovci-Topli Dol

Prvih 13 km od Temske ide se krivudavim i tesnim asfaltnim putem do mesta (betonski most) gde je skretanje levo na zemljani put za selo Zaskovci (oko 2,8 km do centra sela), a asfaltni  put nastavlja dalje preko mosta do sela Topli Do, do koga ima još oko 5 km. Zemljanim putem od mosta do sela Zaskovci moguće je proći samo terenskim vozilima ili vozilima malo više odignutijim od tla.

most na ulazu u selo Zaskovci

Iz centra sela Zaskovci kod prodavnice skreće se levo na put koji vodi za Jabučko ravnište, odakle do vodopada na Terziskoj reci ima oko 4,5 km. Zaskovački vodopadi su malo poznati široj javnosti i do sada ih je obišao mali broj ljudi. Ima ih ukupno četiri, od kojih se tri nalaze na Terziskoj reci poznati pod imenom Skok.

Garvan kamen

Terziska reka

Četvrti vodopad se nalazi na drugom potoku koji se uliva u Terzisku reku i ima naziv Snkov kamen. Uspon do ovog vodopada ide kroz šumu i dosta je jak. Desno od podnožja vodopada Snkov kamen, vodi staza na jednu stenu sa koje se pruža prelep pogled na vodopad i okolinu. Od ove stene, staza dalje ide naniže kroz šumu, preko livada i pored nekoliko pojata, pri kraju se uključuje na zemljani put iznad sela.