недеља, 27. август 2017.

Stara planina - Dupljak (2032 mnv)

Dupljak je posle Midžora (2169 mnv), jedini vrh sa visinom preko 2000 metara  na Staroj planini u Srbiji. Dupljak (2032 mnv) se nalazi severoistočno od Midžora, udaljen 3 km od njega. Od Midžora je znatno izraženiji, oštriji i  po izgledu deluje atraktivnije. Između Midžora i Dupljaka na visini od 1789 metara, je prevoj (sedlo) koji nosi naziv Vučja jama i odakle kreće strmiji uspon na vrh Dupljak. Na prevoju se nalazi veliki granični kamen koji označava granicu sa Bugarskom.

Na uspon se kreće sa parkinga kod planinarskog doma "Babin zub" (1560 mnv), koji se nalazi u podžju istoimenog vrha. Prvih 6 km ide se istom stazom koja vodi ka  Midžoru. Na oko  500 m od doma prelazi se preko dela Sunčane doline i nastavlja prema vrhu Žarkova Čuka (1848 mnv), zatim Prilepskog vrha (1906 mnv), Tupanara (1956 mnv)

Babin zub 1758 mnv

Žarkova čuka 1848 mnv

Prilepski vrh 1906 mnv

Tupanar 1956 mnv

Nakon 6 km pešačenja od planinarskog doma stiže se do raskrsnice, gde se levo skreće na  stazu koja preko prevoja Vučja jama (1789 mnv) vodi u pravcu Dupljaka, (desno staza vodi u pravcu Midžora) i sa koje se pruža odličan pogled na severne padine Prilepskog vrha. Na ovoj deonici staza je zarasla, ima dosta kleke ali je prohodna. Od sedla Vučja jama do Dupljaka uspon postaje dosta oštriji, a sama završnica uspona se odvija preko krupnog kamenja. Na vrhu Dupljak 2032 mnv nalazi se granični kamen 337, sam vrh je dosta ogoljen, međutim sa njega se pruža odličan pogled na Midžor, Prilepski vrh, Rtanj, Tupižnicu, Suvu planinu,...Bugarsku. Povratak sa vrha se odvija istom trasom kao i uspon, a ukupna dužina staze  je oko 18 km.

granični kamen na prevoju Vučja jama